موز به طور مشهور برخی از میوه های سالم هستند ، اما چقدر از خواص آن می دانید؟

لیست دستور العمل های تهیه غذاهای خوشمزه با استفاده از موز بسیار طولانی است و فقط به ذکر چند کاربردی که می توانید از این میوه استفاده کنید ، می توانید آن را با بستنی سرو کنید ، میلک شیک درست کنید یا به راحتی با گرانولا یا غلات خود را به عنوان صبحانه در شرق آن قرار دهید.

اگر می خواهید درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید ، در اینجا لیستی از 5 خاصیت موز وجود دارد که احتمالاً از آنها آگاهی نداشته اید

مبارزه با گرفتگی عضلات

به گزارش دیلی میل ، با جبران کمبود مواد معدنی که باعث ایجاد آنها می شود ، می توانید با مصرف منیزیم و پتاسیم مانند موز ، از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید. در واقع بسیاری از ورزشکاران در برنامه های غذایی خود به طور مرتب موز می خورند.

 

قلب قویتر

تحقیق انجام شده توسط NCBI نشان می دهد که "رژیم غذایی غنی از پتاسیم" به افرادی که فشار خون بالا دارند و مستعد بیماری های قلبی عروقی هستند توصیه می شود. با خوردن 2 یا 3 موز در روز ، بسته به وزن خود ، تقریباً 1.3 گرم از این عنصر را مصرف خواهید کرد و خطر وقایع قلبی را 26٪ کاهش می دهد.

 

از بیماری های کلیه جلوگیری کنید

همین تحقیق در مورد موز که توسط NCBI انجام شده است نیز نشان داده است که مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی پتاسیم از بروز سنگ کلیه جلوگیری می کند. مصرف منظم موز باید به کاهش 40 درصدی احتمال بدخیمی در کلیه ها کمک کند.
از بیماریهای انکولوژیک جلوگیری کنید

طبق تحقیقی که در Jstage منتشر شد ، موز حاوی پروتئین خاصی به نام فاکتور نکروز تومور است که به جلوگیری از شرایط سرطان کمک می کند. این پروتئین به ویژه در میوه های رسیده یافت می شود و به همین دلیل است که توصیه می شود موزهایی با پوست تیره یا لکه دار بخورید.

 

خواص شیر موز