ترکیه مملو از بناهای باستانی به جا مانده از رژه فاتحان و مجهز به مناظر ویترین که هرگز تحت تأثیر قرار نمی گیرند ، ترکیه مقصدی خیره کننده است که در آسیا و اروپا قرار دارد. فرهنگ پر جنب و جوش ، غذای معروف و تاریخ گسترده آن همه کسانی را که در اینجا فعالیت می کنند واو می کند ، در حالی که مناظر باشکوه آن - از دریای مدیترانه غرق در آفتاب تا کوههای قدرتمند و استپ خشک - به خودی خود برجسته هستند.

چه بخواهید جلوی بیزانس و عثمانی های استانبول را در یک تعطیلات شهری بچرخانید ، در ساحل تنبل شوید ، در تاریخ گشت بزنید و در ویرانه هایی مانند افسس سرگردان باشید ، یا برخی از سورئال ترین چشم اندازهای جهان را در پاموکاله و کاپادوکیا ببینید ، این کشور دارای جاذبه های عظیم. برای کسب ایده های بیشتر در مورد چیزهایی که باید ببینید و انجام دهید ، لیست بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه را بخوانید.

1. ایا صوفیا

شکوهمند جلال بیزانس موزه Aya Sofya (ایاصوفیه) که به عنوان یکی از زیباترین بناهای جهان شناخته می شود ، نه تنها یکی از کارهای برتر در استانبول بلکه در ترکیه است.
قسمت اعجاب انگیز نمای بیرونی آن توسط مناره های ظریف اضافه شده پس از فتح عثمانی پوشانده شده است ، در حالی که فضای داخلی با نقاشی دیواری مجلل و غاری یک یادآوری بزرگ از قدرت و قدرت قدیمی قسطنطنیه است. این بنای معروف برای هر توریستی که به کشور سفر می کند یک کار ضروری است.

2. افسس

نباید فراموش کرد ، ویرانه عظیم افسس شهری است از بناهای تاریخی عظیم و جاده هایی با ستون مرمر. این یکی از کاملترین و ساکن ترین شهرهای رومی در منطقه مدیترانه است ، جایی که باید تجربه زندگی در دوران طلایی امپراتوری روم را داشته باشد.
اگر واقعاً می خواهید گشت و گذار کنید ، سفر به گشت و گذار در اینجا حداقل نیمی از روز طول می کشد تا مهمترین موارد مهم را پوشش دهد و طولانی تر ، بنابراین مطمئن شوید که برای بازدید خود برنامه ریزی می کنید تا عجله نکنید.


3. Cappadocia

دره های سنگی سورئال و شیب دار کاپادوکیا آرزوی هر عکاس است. پشته های صخره ای و تاج های تپه ای محل زندگی پانوراماهای موج دار سنگ اوج مانند سنگ یا قله هایی یکدست مانند است که در اثر هزاره های باد و آب شکل گرفته اند.
و اگر دوست ندارید برای دیدن مناظر کوهنوردی کنید ، این یکی از مقصد های برتر جهان برای سوار شدن به بالون هوای گرم است. اگر قمری برای وسوسه کردن شما کافی نیست ، در این دره ها کلیساهای نقاشی شده با نقوش سنگی دوره بیزانس قرار دارند ، زمانی که این منطقه یک مکان مهم اولیه مسیحیان بود.
کاخ Topkapi ، مجلل و فراتر از باور ، شما را به دنیای خارق العاده و سلطان سلاطین می برد. از همین جا بود که سلاطین عصر عثمانی امپراطوری را تراشیدند که تا اروپا و از طریق خاورمیانه و آفریقا گسترش می یابد.
فضای داخلی ، با کاشی کاری های فریبنده و دکوراسیون جواهرات مجلل ، نگاهی فراموش نشدنی به پایگاه قدرت عثمانی است. باغ های عمومی اطراف زمانی تنها قلمرو سلطنتی سلطنتی بودند اما اکنون برای عموم آزاد است و از خیابان های شهر استراحت سبز و آرام می گیرند.

4. پاموکاله
یکی از مشهورترین عجایب طبیعی ترکیه ، تراس تراورتن سفید خالص Pamukkale ("قلعه پنبه" به انگلیسی) در دامنه آبشار و به نظر می رسد مانند یک برف خارج از مکان در میان مناظر سبز است. گرچه سنگ تراورتن ها خود برجسته سفر ترکیه است ، اما ویرانه های گسترده و متلاطم Roman Hierapolis ، یک شهر آبگرم باستانی ، در بالای این تپه کلسیتی قرار دارد و دلیل دیگری برای بازدید فراهم می کند.

هنگام گرفتن غروب آفتاب در پایین افق ، هنگام غروب ، هنگام غروب ، برای بهترین عکس ها بیایید.


5. صومعه سوملا
صومعه Sumela (صومعه مریم مقدس) با محیط خیره کننده و خلوت خود ، در صخره ای صخره ای ساخته شده است ، جاذبه ستاره ای بازدید کنندگان در امتداد ساحل دریای سیاه است. گشت و گذار در اطراف این مجموعه مذهبی متروک ، با فضای داخلی کلیساهای مملو از نقاشی های دیواری خیره کننده و پر جنب و جوش ، برای هر کسی که سفر طولانی خود را به منطقه شمال شرقی ترکیه انجام دهد ، یک ضرورت است.
صومعه اولین بار در دوران بیزانس افتتاح شد و تنها در سال 1923 بسته شد. امروزه ، در سلولهای خالی خود سرگردان هستید ، می توان زندگی منزوی راهبی را که زمانی در اینجا زندگی می کردند ، تصور کرد.

6. کوه نمروت

برترین کارت ویزیت گشت و گذار در شرق ترکیه ، تپه قبر قله کوه نمروت با بقایای شکسته مجسمه های یک بار ماموت ، که از آن محافظت می کردند ، پراکنده شده است. این مکان عجیب و تنها باید یکی از عجیب ترین مکان های باستانی ترکیه باشد. سرهای سنگی غول پیکر خدایان فراموش شده از قله خیره می شوند و جو وهم انگیزی را در بالای کوه بی حاصل می ریزند. زمان فرا رسیدن طلوع آفتاب است ، بنابراین می توانید مجسمه ها را هنگام ظهور از تاریکی تماشا کنید.


7. آنی

ساختمان های متروکه شهر قدرتمند جاده ابریشم آنی در جلگه های نزدیک به مرز مدرن ترکیه با ارمنستان متروکه نشسته اند. پس از پایتختی ارمنستان ، عصر طلایی آنی در قرن 14 پس از حمله مغول ، تخریب زمین لرزه و درگیری در مسیرهای تجاری به پایان رسید ، همه نقش خود را در انحطاط شهر داشتند.

ساختمانهای زیبای آجری قرمز که هنوز در میان چمن های استپی در حال فروپاشی هستند ، تأثیر مسحورکننده ای بر همه کسانی که از آنجا بازدید می کنند دارند. کلیسای Redeemer یا کلیسای سنت گریگوری را از دست ندهید ، سنگ تراشی های برجسته و بقایای نقاشی دیواری آنها هنوز قابل مشاهده است.


8. آسپندوس

درست در جنوب آنتالیا ، بخش عمده ای از ماموت های رها کننده فک در تئاتر رومی آسپندوس ، شکوه و عظمت حاکمیت مارکوس اورلیوس را جشن می گیرد. این یکی از جاذبه های ستاره ای دوران باستان است که بهترین نمونه باقی مانده از تئاتر عصر کلاسیک که هنوز در جهان پابرجاست در نظر گرفته می شود.
اگرچه تئاتر دلیل اصلی بازدید از اینجا و بیشتر بازدیدکنندگان در یک سفر نیم روزه از آنتالیا یا ساید است ، اما تئاتر تنها چیزی است که آنها می بینند - اگر وقت داشته باشید ویرانه های بیشتری برای کشف در یک منطقه وسیع تپه ای وجود دارد .


9. سفر دریایی به مدیترانه

خط ساحلی مدیترانه ترکیه بسیار زیادی خراب کرده و کارهای زیادی برای انجام دادن دارد ، اما برای بسیاری از مردم ، همه چیز در مورد گرفتن خورشید در حالی که از منظره های زیبای ساحلی لذت می برند ، است.
مسافرت با قایق تفریحی فعالیت شماره یک برای بازدید کنندگان از بدروم و فتحیه است که دلیل خوبی دارد. دامنه های شیب دار و پوشیده از جنگل ، مخفیگاه های مخفی ورزشی سواحل کوچک ماسه سفید ، و صدها جزیره پراکنده ، مکان مناسبی برای گشت و گذار در دریا است. حتی صاحبخانه های بزرگ نیز تحت تأثیر قرار خواهند گرفت.
یکی از مشهورترین سفرها با نام "کروز آبی" شناخته می شود و از فتحیه به سمت جنوب ساحل حرکت می کند تا اینکه در نزدیکی Olympus ، محل پدیده طبیعی معروف Chimaera ، پیاده شود.


10. پرگاموم

ترکیه به وفور ویرانه های یونانی-رومی دارد ، اما هیچ یک را نمی توان به اندازه عاشقانه پرگاموم باستان در برگامای امروزی قرار داد. بقایای معبد باقیمانده پرگام که زمانی محل زندگی یکی از مهمترین کتابخانه های جهان باستان بود ، اکنون به طرز چشمگیری در بالای تپه ای ریاست می کنند.
مکانی فوق العاده جوی برای گشت و گذار است ، دارای منطقه ای از آکروپلیس و یک تئاتر در دامنه تپه با چشم اندازهای پانورامای گسترده از طبقات نشیمن بالای آن. اگر می خواهید احساس واقعی زندگی در دوران روم را داشته باشید ، این مکان عالی برای بازدید است.

 

https://www.elcidtour.com/iran-travel-guide/

https://www.elcidtour.com/traveling-to-turkey-with-a-dog/

https://www.elcidtour.com/plastic-surgery-in-turkey/

https://www.elcidtour.com/hair-transplant-in-turkey/

https://www.elcidtour.com/the-grand-bazaar-istanbul/

https://www.elcidtour.com/best-time-to-visit-turkey/

https://www.elcidtour.com/istanbul-essentials-in-3-days/