امروزه ، گردشگری پزشکی به عنوان یک صنعت پررونق در سطح جهانی در نظر گرفته می شود زیرا سالانه حدود 20 تا 24 میلیون بیمار برای درمان های پزشکی به مسافرت می روند. تخمین ها درباره اندازه بازار متفاوت است اما گروه انتشاراتی بیماران بدون مرز ارزش آن را در حدود 60 تا 80 میلیارد یورو در سراسر جهان اعلام کرده است.

افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی ، افزایش نیازهای مراقبت در طول عمر بیشتر و فشارهای مداوم بر برخی از صنایع بیمه از جمله دلایلی است که چرا برخی بیماران تصمیم می گیرند به مقصدی مانند ایران سفر کنند که توانسته اند به سرعت در زیرساخت های مراقبت های بهداشتی خود سرمایه گذاری کنند تا پاسخگوی نیازهای فزاینده باشد.

این کشور اهداف خود را تعیین کرده است تا بیش از مسافران پزشکی سالانه خود در سال 1404 (مارس 2025 - مارس 2026) به حدود 2 میلیون نفر برسد.

اما چرا ایران؟ در اینجا به طور خلاصه سعی می کنیم پاسخ دهیم. ایران از جراحان و پزشکان معتبر ، فن آوری های پیشرفته پزشکی ، داروهای پیشرفته و تخصص های گوناگون ، اقدامات فوق العاده مقرون به صرفه در یک سیستم بهداشتی معتبر ، و در نهایت محل زندگی بسیاری از مردم مهمان نواز است.

طبق آمار رسمی ، بیمارستان های ایران طی آخرین سال [تقویم ایران] (مارس 2018 - مارس 2019) 70،000 بیمار خارجی را پذیرفته اند. حدود 90 درصد بیماران خارجی در ایران از افغانستان ، عراق ، آذربایجان ، کویت ، عمان ، بحرین و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند.

ایران در چهار ماه نخست سال جاری تقویم ایران (21 مارس - 21 ژوئیه) میزبان بالاترین رکورد نزدیک به 600000 مسافر پزشکی بود ، تقریبا برابر با رقم کل سال گذشته.

Visit Health مزایای پیگیری درمان های پزشکی در ایران را در موارد زیر برجسته می کند:

پزشکی در ایران: کمی تاریخچه

ایران (یا فارس) از مدتها قبل مرکز اصلی توسعه دانش پزشکی بوده است به طوری که فقط چند دانشکده پزشکی سنتی در جهان باستان به اندازه دانشکده های پزشکی ایران جامع بوده اند.

بقراط ، پدر علم پزشکی یونان ، اذعان می کند که چگونه برخی از مبانی نظری پزشکی وی از ایرانیان باستان اقتباس شده است.

تاریخ طولانی و تمدن پیشرفته همراه با گرسنگی برای جاودانگی زمینه را برای شکوفایی دانش پزشکی در ایران فراهم کرد.

دانشکده های پزشکی باستانی که در ایران مانند گندیشاپور تأسیس شده است ، هزاران سال است که به آموزش پزشکی مشغول هستند. و پزشکانی نظیر Avicenna طی قرن ها در پیشگامان پیشرفت پزشکی بوده اند.

 

تعداد مسافران پزشکی در سراسر جهان به سرعت در حال رشد است. 3 دلیل عمده برای این رشد وجود دارد:

- برای کاهش هزینه های درمان و صرفه جویی در هزینه

- دسترسی به اقدامات پزشکی خاص که در کشور خود وجود ندارد. و

- برای مراجعه به پزشکی با شهرت خاص.

 

بیمارستان ها و کلینیک های کلاس جهانی

ایران دارای صدها بیمارستان با طیف گسترده ای از فناوری پیشرفته پزشکی است که داروهای پیشرفته و تخصص های متنوعی را ارائه می دهد.

 

پزشکان و پرستاران معتبر

ایران به داشتن پزشکان باتجربه و ماهر شهرت دارد. آنها کاملاً آموزش دیده اند و همچنین باید خود را به طور مداوم به آخرین دانش پزشکی روز مجهز کنند.

 

سیستم بهداشتی مورد اعتماد

متخصصان پزشکی باید آموزش های گسترده ای را گذرانده و از شورای پزشکی ایران و وزارت بهداشت گواهینامه های حرفه ای بگیرند قبل از اینکه اجازه انجام درمان های پزشکی و جراحی را داشته باشند. نظارت بر بیمارستان ها و کلینیک ها نیز توسط مقامات صورت می گیرد.

 

امکانات پیشرفته پزشکی

امکانات پزشکی و جراحی موجود در بیمارستانهای ایران نیز بسیار پیشرفته است. ایران به دلیل تجهیزات نوآورانه بیمارستانی و مهندسی پزشکی برتر شناخته شده است. تقریباً در تمام بیمارستان های خصوصی ایران از امکانات تصویربرداری ، کلینیک های تخصصی ، سونوگرافی سه بعدی ، MRI و غیره برخوردار هستند.

 

قیمت مناسب

هزینه خدمات پزشکی در ایران تقریباً یک سوم خدمات مشابه مراقبت های بهداشتی در کشورهایی مانند انگلیس و ایالات متحده است زیرا ریال ایران از کاهش بی سابقه ای رنج می برد ، درمان ها در ایران بسیار ارزان است.

 

بدون لیست انتظار

شما می توانید دسترسی سریع به درمان های پزشکی و خدمات مورد نیاز خود را بدست آورید.

 

مهمان نوازی افسانه ای

ایرانیان به مهمان نوازی اصیل و عشق به افراد خارجی معروف هستند. این روحیه در صنعت مسافرت پزشکی به راحتی احساس می شود. در ایران احساس می کنید خانه هستید!

 

یک مقصد گردشگری که باید از آن دیدن کنید

ایران با بیش از 5000 سال سابقه ، قدیمی ترین مکان ها و سنت ها را در خود جای داده است. ایران با 23 مکان میراث جهانی یونسکو و مناظر طبیعی خیره کننده باید مقصد بعدی در لیست سطل سفر شما باشد.

 

درمان های محبوب

ایران به عنوان یک مقصد گردشگری پزشکی در زمینه های مختلف پزشکی دارای اعتبار است. این موارد شامل (اما محدود نمی شوند):

درمان ناباروری

درمان سرطان

جراحی زیبایی

مشاوره ها و تحقیقات قبل از IVF

ارتوپدی - جایگزینی مفصل

درمان های دندانپزشکی

عمل جراحی ارتوپدی

مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب

قلب و جراحی قلب

درمان چاقی

چشم پزشکی

 

https://www.bestmedtour.com/