کرم پودر جزء جدایی ناپذیر لوازم موجود در کیف آرایشی بسیاری از افراد است اما اشتباه استفاده کردن از آن نیز بسیار اتفاق می افتد. اگر می خواهید به پوستی فوق العاده دست پیدا کنید مهم روش استفاده شما از محصولات زیبایی و مراقبتی است نه خود این محصولات.

در این مطلب قصد داریم ترفندهایی از چگونگی استفاده صحیح محصولات و نحوه مخلوط کردن و تطبیق آن ها برای دستیابی به ظاهری بی عیب و نقص را شرح دهیم.

1. برای داشتن پوستی بی عیب و نقص: آماده سازی کلید اصلی است. 

آرایش بی عیب و نقص با یک رژیم مراقبت از پوست اصولی شروع می شود. با خرید تونر آرایشی شروع کنید تا آرایش خود را روی پوستی کاملا تمیز انجام دهید. تونرها باعث حفظ پوست شما از چربی و عفونت شده و ظاهری شفاف به آن می بخشند. پس از آن، زمان استفاده از مرطوب کننده و آبرسان است تا آرایش شما زیباتر دیده شود و احتمال کیکی شدن آن کمتر شود.

دستمال مرطوب الکلی را هم به عنوان محصولی کاربردی حتما در کیف لوازم آرایش خود داشته باشید زیرا این محصول علاوه بر پاک کردن آلودگی ها، می تواند باعث نرم شدن موقتی پوست شما شده و آرایش شما را زیباتر نشان دهد.

2. برای پیدا کردن فونداسیون مناسب: همیشه برچسب محصولات را بخوانید.

هیچ گاه محصولی که مناسب پوست شما نباشد را خریداری نکنید. این اصل شامل تمام محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی می شود. بنابراین در زمان خرید هر محصولی حتما چک کنید که نوع پوست شما ذکر شده باشد. همچنین بهتر است قبل از خرید از نمونه های تستر آن استفاده نمایید تا از کارکرد مناسب محصول روی پوست خود مطمئن باشید. به طور مثال فونداسیون های فاقد چربی معمولا روی پوست های چرب در طول روز اکسید شده و رنگ آن روی پوست زرد یا نارنجی می شود.

3. برای مطابقت نهایی رنگ با پوست خود: دو فونداسیون بخرید.

اگر شما رنگ کرم پودر مناسب پوست خود را پیدا نمی کنید، می توانید دو کرم پودر یکی کمی روشن تر و دیگری کمی تیره تر از رنگ پوست خود خریداری کنید و ترکیب آن ها را روی پوست خود به کار ببرید. ممکن است این گزینه به نظر شما گران باشد اما با داشتن دو کرم پودر می توانید با تغییر فصول، رنگ پوست خود را کمی تیره تر یا کمی روشن تر نمایید.

4. برای انتخاب مناسب ترین رنگ: ته رنگ پوست خود را مشخص نمایید.

پیدا کردن ته رنگ مناسب برای تطبیق رنگ محصولات آرایشی با پوست شما بسیار لازم است. سه ته رنگ گرم، سرد و خنثی وجود دارد که با نگاه کردن به رنگ رگ های مچ دست خود می توانید به نوع آن پی ببرید. در صورتی که رنگ آن ها سبز است، شما ته رنگ گرم دارید. اگر رگ ها آبی به نظر می آیند ته رنگ شما سرد است. ته رنگ های خنثی نیز رگ هایی با ترکیب سبز و آبی دارند.

5. برای پوشش یکنواخت: از پرایمر استفاده کنید.

استفاده از پرایمر بسیار ضروری است. این محصول به ثابت ماندن آرایش شما در طول روز کمک می کند. همچنین بسیاری از پرایمرها حاوی مواد تقویت کننده، روغن های اساسی و ویتامین ها هستند که برای تقویت پوست شما بسیار موثر بوده و تاثیر زیادی در آبرسانی به پوست دارند.

6. برای پوشش اضافی بدون کیکی شدن پوست: از کانسیلر استفاده نمایید.

اگر می خواهید پوشش زیادی روی پوست خود ایجاد کنید، بهتر است به جای خالی کردن نیمی از ظرف کرم پودر روی صورت، خرید کانسیلر مناسب را انجام دهید. در این صورت فقط یک لایه از کرم پودر روی پوست کافی است و به کمک کانسیلر می توانید نقاطی که هنوز پوشش داده نشده اند همانند لکه های پوستی یا سیاهی زیر چشم را بپوشانید.

برخی از میکاپ آرتیست ها برای دادن جلوه ای طبیعی تر به پوست، بعد از زدن کرم پودر، یک دستمال کاغذی را برداشته و دو لای آن را جدا کرده و از یک لای آن برای گرفتن چربی اضافه روی پوست استفاده می کنند تا به جلوه ای طبیعی تر برای پوست دست یابند.

7. برای داشتن پوستی شاداب: از بیوتی بلندر مرطوب استفاده نمایید.

ساده ترین راه برای به دست آوردن پوستی شاداب و درخشان استفاده از اسفنج آرایشی مرطوب برای به کار بردن مواد آرایشی پایه روی پوست است. این کار بسیار ساده است. کافی است بیوتی بلندر یا اسفنج آرایشی خود را مرطوب نمایید و پس از گرفتن آب اضافی آن، هر ماده آرایشی که برای پوشش پوست صورت استفاده می کنید را به کار ببرید.

8. برای پوشش کامل: تکنیک ضربه زدن را به کار بگیرید.

زمانی که کرم پودر خود را روی صورت به کار بردید، با یک قلمو یا براش آرایشی با حرکات ضربه ای آرام، می توانید آن را روی پوست خود فشار دهید تا بیشترین پوشش را داشته باشید. از کشیدن براش روی پوست اجتناب کنید زیرا این کار باعث رگه دار شدن کرم پودر روی پوست می شود.

می توانید روی براش خود کمی اسپری تثبیت کننده بزنید تا دوام آرایش خود را در طول روز بالا ببرید.

9.  برای پوشش سبک تر: با یک آبرسان مخلوط کنید.

برای داشتن پوستی شاداب و طبیعی، کرم پودر خود را با یک مقداری آبرسان مخلوط نمایید. این کار باعث می شود کرم پودر رقیق شده و جلوه ای شفاف تر و طبیعی تر به پوست داده شود. بدین منظور به راحتی مقدار برابری از کرم پودر و آبرسان یا مرطوب کننده را با هم مخلوط کرده و به کار ببرید. همچنین برای داشتن جلوه نهایی درخشان، کرم پودر را با چند قطره روغن صورت مخلوط کنید و با دست روی صورت خود بزنید تا به پوستی براق و درخشان برسید.

10. برای داشتن جلوه ای طبیعی: از دستان خود کمک بگیرید.

اگر می خواهید جلوه ای طبیعی به پوست خود بدهید، کرم پودر را با دست به پوست بزنید. گرمای دستان شما به همراه حرکات دایره ای برای این منظور بسیار مناسب است. به خط فک خود توجه ویژه ای داشته باشید.

11. نکته حرفه ای: مرطوب کننده را روی پوست مرطوب به کار ببرید.

استفاده از مرطوب کننده روی پوست کمی مرطوب باعث می شود مخلوط کردن بهتر صورت گیرد و زمانی که از کرم پودر استفاده می کنید به خوبی با پوست شما ترکیب شده و به عنوان لایه ای جدا و روی پوست دیده نشود.

12. برای استفاده از براش آرایشی: رو به بیرون کار کنید.

کرم پودر را ابتدا روی قسمت مرکزی صورت که قرمزی و لکه بیشتری وجود دارد به کار ببرید سپس براش را با حرکاتی به سمت خارج صورت حرکت دهید تا از رگه رگه شدن آن جلوگیری کند. برای مخلوط شدن بهتر از برس گرد با موهای مصنوعی استفاده نمایید.

13. برای افزایش دوام زیرسازی: منطقه T صورت را پودر بزنید.

برای اطمینان از ثابت ماندن زیرسازی پوست صورت در طول روز، کمی پودر در منطقه T صورت (در امتداد پیشانی، روی پل بینی و چانه) بزنید. این مناطق بیشترین چربی را دارند و پودر زدن روی آن ها دوام آرایش را بالا می برد. اگر پوست چربی دارید، روی تمام نواحی پوست خود پودر بزنید تا تعادل و جذب روغن در طول روز انجام گیرد.

14. برای لمس کردن راحت صورت: کرم پودر بیش از حد به پوست نزنید.

برای لمس کردن صورت در طول روز و اطمینان از بهم نریختن آرایش، استفاده بیش از حد از کرم پودر نداشته باشید تا از ایجاد ظاهری کیکی جلوگیری کنید. در ابتدا هر چربی اضافه ای را به کمک دستمال کاغذی از پوست بگیرید. سپس به کمک یک براش کوچک از کانسیلر روی جوش ها و لکه های صورت خود استفاده کنید. یک اسپری سریع تونر روی پوست، به تازه و شاداب بودن پوست شما کمک می کند.

15. قانون شماره یک: گردن خود را فراموش نکنید.

از کرم پودر و زیرسازی خود در گردن و زیر چانه نیز استفاده کنید تا تفاوت رنگ این قسمت ها با پوست صورت شما زیبایی آرایش تان را تحت الشعاع قرار ندهد.