مو، یکی از مهم ترین اعضای بدن در حفظ زیبایی ظاهری ما محسوب می شود. داشتن موی سالم، شاداب و زیبا موهبتی است که برای به دست آوردن آن باید تلاش و هزینه کرد. استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب و مقوی می تواند تا حد بسیار زیادی شما را در مسیر داشتن موهایی زیبا و سالم یاری نماید. شامپو و نرم کننده به عنوان پر مصرف ترین محصولات بهداشتی محسوب می شوند و با توجه به انواع متنوع و برندهای بسیاری که دارند، انتخاب آن ها کمی سخت تر می شود. به این ترتیب ما در این مقاله سعی داریم تا اطلاعات کاملی در زمینه انواع مو و شامپو و نرم کننده مناسب آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز درباره شامپوها و نحوه استفاده از آن ها

شامپو یکی از رایج ترین راه های شستشوی موها و پاک کردن آن ها از انواع آلودگی و باکتری است. اینکه چه شامپویی انتخاب کنیم، آیا نیازی هست که شامپوی خود را عوض کنیم و اینکه چند روز یک بار و به چه میزانی باید از شامپو استفاده کنیم، از دسته سوالاتی است که ممکن است در هنگام خرید شامپو و یا در روند استفاده از آن داشته باشیم. اگر بخواهیم به طور خلاصه و کامل در یک جمله پاسخ تمامی سوالات را داده باشیم باید بگوییم که همه اینها بستگی به خود شما دارد. اینکه در سبک زندگی شما حمام روزانه جای دارد یا از دسته افرادی هستید که تنها هفته ای دو بار به حمام رفته و موهایتان را می شویید. اینکه که چه نوع مویی دارید و در پس شستشو موهایتان در چه وضعیتی قرار میگیرد، همگی مشخص می کنند که باید چه شامپویی را هرچند وقت یکبار استفاده نمایید.

به طور مثال، افرادی که موهای چربی دارند، رشد باکتری ها در کف سرشان بیشتر است و نیاز به شستشوی بیشتر دارند. این در حالی است که حفظ چربی طبیعی مو به منظور حفظ حالت و زیبایی آن حائز اهمیت است. پس خرید شامپو مخصوص موهای چرب می تواند کمک کند تا علاوه بر حفظ چربی طبیعی، چربی های اضافه و باکتری ها از بین بروند. اما افرادی که موهای آسیب دیده و خشک دارند در صورت استفاده از شامپو نامناسب ممکن است دچار خشکی و بی حالتی بیشتری در موها شوند. در این میان، علاوه بر نوع شامپو، ترکیبات و نحوه استفاده از آن و موارد دیگر نیز می توانند در حفظ سلامتی و شادابی موها و یا خلاف آن تاثیرگذار باشد. این عوامل عبارتند از:

  • دمای آب: آب خیلی گرم و یا خیلی سرد می تواند موهای شما را شکننده کند. اگر در هنگام استحمام عادت به استفاده از آب داغ دارید، بهتر است به مرور زمان این عادت را کنار گذاشته و از آب کم با دمای پایین تر استفاده کنید، چرا که آب داغ می تواند به سلول های مو آسیب فراوانی وارد نموده و در نهایت موجب شکنندگی و خشکی آن شود.
  • پخش کردن شامپو در کف سر: بهتر است در هنگام استفاده از شامپو ابتدا به کمک مالیدن دو کف دست به هم یا با استفاده از ساقه موها، شامپو را به حالت کف در آورده و سپس کف شامپو را در سر خود ماساژ دهید. این عمل کمک می کند تا مواد شامپو در کف سر شما باقی نمانده و موجب بروز شوره، پوسته و ... در مو و کف سر نشوند. بهتر است ماساژ دادن موها در هنگام شامپو کردن به طور کامل ولی به نرمی و آرامی انجام شود، چرا که ماساژ سفت و سنگین می تواند به موهای شما آسیب زده و آن ها را شکننده کند.
  • وجود سولفات در ترکیبات شامپو: به عقیده بسیاری از متخصصان، وجود سولفات می تواند چربی طبیعی موها را از بین برده و موجب بروز حساسیت و خشکی در سر و موها شود، پس در هنگام خرید شامپو بهتر است به ترکیبات آن توجه نمایید تا بدون سولفات باشد.
  • موهایتان را شانه کنید: انجام ین عمل پیش از شامپو کردن سر کمک می کند تا میزان گره خوردن موها کم تر شده و در نتیجه میزان شکنندگی موها کاهش یابد. پس پیشنهاد می کنیم قبل از حمام کردن موهایتان را شانه کنید زیرا پس از آن تار موهای شما نازک تر بوده و آسیب پذیرتر خواهند بود.

نرم کننده ها، دوست موهای شما هستند.

نرم کننده مناسب می تواند یکی از مهم ترین محصولات بهداشتی جهت حفظ سلامتی موهای شما محسوب شود. خرید نرم کننده با کیفیت و پر کاربرد، می تواند از خشک شدن و گره خوردن موهای شما پس از شامپو جلوگیری نماید. نرم کننده ها در انواع مختلفی تولید می شوند و هر کدام کاربرد متنوعی دارند اما به طور کلی می توان گفت که وظیفه اصلی آن ها از بین بردن گره موها، افزایش میزان شانه پذیری، کاهش وز موها و افزایش حالت پذیری آن ها است. نرم کننده ها می توانند از موی شما در برابر فیلترهای مضر UV آفتاب محافظت نمایند. این دسته از محصولات بهداشت مو می توانند با خاصیت ترمیم کننده و بازسازی کننده ای که دارند، موهای آسیب دیده را درمان نمایند. نرم کننده ها با بر طرف کردن حالت قلیایی موها که در پس شامپو کردن به وجود می آید، از خشک شدن آن ها جلوگیری می کنند. این عمل کمک می کند تا درخشش و لطافت موها بیشتر شده و از بروز مو خوره جلوگیری گردد. نرم کننده ها در انواع مختلف شامپو نرم کننده، سرم مو، ماسک مو، روغن مو، اسپری نرم کننده و ... تولید می شود که همگی با وجود ویژگی های مختلف یک هدف را دنبال می کنند: حفظ لطافت، نرمی و شادابی موها. پس با انتخاب یک نرم کننده مناسب در کنار شامپوی با کیفیت می توانید شادابی و زیبایی را به موهایتان بازگردانده و در پرپشت شدن آنها تاثیر شگرفی بگذارید. نتیجه استفاده از شامپو و نرم کننده با کیفیت، آن است که دیگر نیازی به انواع سشوار یا اتوی مو نداشته و در نتیجه موهایی نرم تر خواهید داشت.

خرید شامپو و نرم کننده از فروشگاه میس و مستر

همانطور که پیش تر به آن اشاره کردیم، حفظ سلامت موها، یکی از اعمالی است که به منظور حفظ زیبایی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که پس از پوست، داشتن موی زیبا می تواند در زیبایی نهایی شما تاثیرگذار باشد. راحت ترین راه به منظور حفظ سلامت و زیبایی موها، استفاده از شامپو و نرم کننده مناسب است. با توجه به تنوع بالای این دسته از محصولات در برندهای متنوع، انتخاب بهترین گزینه می تواند بسیار سخت باشد. به منظور انتخاب باید شناخت کافی داشته باشید. این شناخت هم شامل نوع مو و پوست کف سر است و هم نوع شامپو یا نرم کننده ای که باید استفاده نمایید. میس و مستر، با دارا بودن تمامی انواع شامپو ها و نرم کننده های با کیفیت موجود در بازار و ارائه اطلاعات کامل در مورد تمامی این محصولات، شما را در انتخاب بهترین مدل یاری می نماید.

فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر همچنین به طور تخصصی به بررسی کامل انواع پوست و مو پرداخته و به شما امکان انتخاب بهترین گزینه را هدیه می دهد.خرید  لوازم آرایشی در فروشگاه اینترنتی میس و مستر عملی بسیار ساده است، چرا که می توانید در میان نمونه های متنوعی که این فروشگاه عرضه می نماید مطالعه و بررسی نموده و بهترین گزینه مناسب پوست و موی خود را با بهترین قیمت خریداری نمایید. با خرید لوازم آرایشی و بهداشتی از میس و مستر می توانید محصول خود را در سریع ترین زمان ممکن درب منزل دریافت نمایید و در صورت پشیمان شدن، به هر دلیلی، کالا را پس داده و پول پرداخت شده را به طور تمام و کمال دریافت نمایید. این فروشگاه به خریداران خود سلامت ظاهری محصول و اصل بودن آن را ضمانت می کند.