دو گوشی شیائومی mi a3 و گوشی شیائومی ردمی نوت 7 حاضر در مقایسه ما از کمپانی خوش نام و محبوب شیاومی میباشد که چند ماهی است در بین ایرانی ها جای خود را باز کرده است ، این دو گوشی در رنج قیمتی 180 دلار را میتوان بهترین انتخاب در بین گوشی های هم قیمت خود دانست ، در حال حاضر می آ3 حدود چند صد هزار تومانی نسبت به نوت 7 گرانتر است .

برای مقایسه این دو گوشی با banggood.ir  همراه باشید

طراحی و ساخت گوشی mi a3  و redmi note 7

می آ3 نسبت به نسل قبلی خود دستخوش تغییرات زیادی در طراحی  شده است ،بدنه این گوشی از فلز به شیشه که امروزه در پرچمداران استفاده میشود تغییر یافته .در قسمت جلویی صفحه نمایش بی حاشیه ( اگر بریدگی بالای گوشی را به حساب نیاوریم ) دیده میشود.
صفحه نمایش 6 اینچی این گوشی نسبت به نوت 7 که 6.3 اینچ میباشد با کاهش ابعاد مواجه شده است که همین امر باعث خوشدست شدن گوشی شده است.
در طراحی قسمت جلو تنها فرقی که میتوان نسبت به نوت 7 یافت استفاده از ناچ ملیح تر و زیباتر در می آ3 میباشد.قسمت پشتی نیز در هر دو گوشی  شیشه ای میباشد و توسط گوریلاگلس پوشانده شده است ، که از این لحاظ برتری خاصی بین هیچکدام وجود ندارد.
برتری قابل ملاحظه ای که در طراحی می آ3 میتوان یافت لبه های گرد و خوش دست تر میباشد که نسبت به نوت 7 در دست گرفتن گوشی را بسیار اسان تر کرده است.
برتری دیگر استفاده از سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش برای
mi a3 میباشد که متاسفانه نوت 7 فاقد این ویژگی است

برتری های طراحی می آ3:

  • بدنه خوش دست تر و کوچک تر ( برای طرفداران گوشی کوچک)
  • سنسور اثرانگشت زیر صفحه نمایش
  • ناچ زیباتر

برتری های طراحی نوت 7 :

  • صفحه نمایش بزرگتر ( برای طرفداران گوشی های بزرگ)

صفحه نمایش mi a3  و redmi note 7

شیاومی که نسل اول و دوم سری آ خود را که با صفحه نمایش فول اچ دی وارد بازار کرده بود ، این بار در اقدامی تعجب برانگیز از صفحه نمایش اچ دی پلاس برای می آ3 استفاده کرده است ، البته استفاده از صفحه نمایش امولد که در دو سری قبلی وجود نداشت مزیت بسیار بزرگی محسوب میشود.
شیاومی می آ3 از صفحه نمایش 6.01 اینچی سوپر امولد با رزولوشن اچ دی پلاس استفاده میکند که تراکم پیکسلی 286 پیکسل بر هر اینچ را برای این گوشی به ارمغان می آورد.
اگر به کار با گوشی های فول اچ دی عادت کرده اید در چند روز اول کار با این گوشی متوجه روزولشن پایین آن خواهید شد ، اما بعد از چند روز صفحه نمایش آن برای شما راضی کننده خواهد شد.
در مقابل نوت 7 از صفحه نمایش 6.3 اینچی
ips  با رزولوشن فول اچ دی پلاس استفاده کرده است که تراکم پیکسلی این گوشی را به عدد 409 میرساند.
به غیر از تراکم پیکسلی ، صفحه نمایش امولد می آ3 در تمام موارد عملکرد بهتری نسبت به نوت 7 دارد ، رنگ مشکی غلیظ و رنگ های دلپذیر تولید شده توسط صفحه نمایش می آ3 از هر جهت نسبت  به نوت  7 برتری دارد

برتری های صفحه نمایش نوت 7

  • تراکم پیکسلی بالاتر

برتری های صفحه نمایش mia 3

  • رنگ مشکلی غلیظ
  • کنتراست بالاتر تصویر
  • رنگ های دلپذیر

باتری xiaomi mi a3   و redmi note 7

هر دو گوشی از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره مند هستند ، اما شیاومی می آ3 به دلیل استفاد از صفحه نمایش کم مصرف تر  و کوچک تر و همچنین چیپست بهینه تر عملکرد  بهتری را در زمینه مصرف باتری به جا میزارد.
هر دو گوشی از فست شارژ 18 واتی پشتیبانی میکنند در حالی که شارژر موجود در جعبه آن ها 10 واتی میباشد که در حدود 150 دقیقه باتری را کامل شارژ میکند.

چیپست و قدرت سخت افزاری xiaomi mi a3  و Redmi note 7

شیاومی می آ3 از چیپست جدیدتری نسبت به نوت 7 بهره مند است.چیپست اسنپدراگون 665 در می آ3 نسخه بهینه تر اسنپدراگون 660 در نوت 7 میباشد.
بهینه تر به این معناست که لیتوگرافی اسنپدراگون 665 11 نانومتری در حالی که در اسنپدراگون 660 14 نانومتری میباشد ، که این امر باعث کاهش مصرف باتری و کاهش تولید حرارت در چیپست اسنپدراگون 665 میباشد.
از نظر قدرت پردازشی
cpu تفاوت قابل ذکری بین این دو گوشی وجود ندارد هر دو در بنچمارک معروف antutu  عدد 140 هزار را کسب کرده اند.
اما قدرت خام گرافیکی اسنپدراگون 660 اندکی بالاتر از اسنپدراگون 665 میباشد که در جدول زیر آن را ملاحضه خواهید کرد

 

در دنیای واقعی اما  می آ3 به علت داشتن صفحه نمایش اچ دی که روزولشن پایینتری دارد ، به خوبی از پس اجرای بازی های سنگین بر می آید

دوربین xiaomi mi a3  و redmi note 7

می آ3 اولین سری 3 دوربینه سری آ این شرکت میباشد ، اضافه شدن دوربین زاویه گسترده که عکس هایی با زاویه پوششی وسیع میگیرد ، برتری در مقابل نوت 7 است که فاقد این دوربین است.
می آ3 از 3 دوربین در قسمت پشتی بهره میبرد ، سنسور 48 مگاپیکسلی  اصلی و 2 سنسور زاویه گسترده 8 مگاپیکسلی و عمق سنج 2 مگاپیکسلی، در مقابل نوت 7 ، فاقد سنسور زاویه گسترده میباشد ، و به سنسور 48 مگاپیکسلی و عمق سنج 5 مگاپیکسلی اکتفا کرده است.
همانطور که حدس میزنید سنسور اصلی این دو گوشی یکسان است ، تفاوت هایی که در عکس ها مشاهده میکنید عمدتا مربوط به نرم افزار گوشی است ، اما  با نصب نرم افزار
Gcam  میتوانید بهترین استفاده ممکن را از سنسور ببرید

برتری های دوربین می آ3

  • اضافه شدن سنسور زاویه گسترده که در نوت 7 موجود نیست

نرم افزار

یکی از مهمترین تفاوت های سری نوت با سری آ در نرم افزار آن ها میباشد

سری نوت از رابط کاربری miui  استفاده میکند در حالی که سری آ تحت پروژه اندروید وان از اندروید خام گوگل استفاده میکند ، از  مزیت های نرم افزاری می آ3 میتوان به اپدیت دهی مستمر و بیشتر اشاره کرد

در حالی که از مزیت های نوت 7 میتوان به رابط کاربری متنوع تر و کاربر پسند تر نام برد

--------------------------------------------------------------------

جمع بندی

برتری های mi a3

  • صفحه نمایش آمولد
  • باتری بهتر
  • سخت افزار بهینه تر

      برتری های note 7

  • صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر
     

 

منبع : سایت بنگ گود
https://banggood.ir