اگر فقط یک بار گذرتان به دندانپزشکی افتاده باشد، اولین چیزی که بعد از آن ذهنتان را مشغول خواهد کرد، خرید مسواکی مناسب مانند یک مسواک برقی است. هزینه و قیمت مسواک برقی نسبت به هزینه خدمات دندانپزشکی کمتر و با منافع خیلی زیاد است. خریدن مسواک برقی بی‌شک یعنی ارتقاء به سطحی بهتر. این مسواک‌ها یکی از بهترین اختراعاتی است که آمریکا به دنیا هدیه کرده است. این اختراع عالی هنوز می‌تواند کار کند و مفید باشد و جایگزین بهتری برایش نیست. بعضی افراد تصور می‌کنند که قیمت مسواک برقی بسیار بالاست در حالی که اگر در داروخانه و فروشگاه‌های بزرگ قدمی بزنید با مجموعه‌ای از گزینه‌های مراقبت از دندان بسیار گران‌‌تر روبرو می‌شوید.

سلامت دهان و دندان جای صرفه‌جویی نیست و خرید زود هنگام مسواک برقی را می‌شود بهترین صرفه‌جویی در مخارج دندانپزشکی دانست. مشکلات دندان و لثه حتی امکان دارد باعث خطرات قلبی شود؛ بنابراین اگر مسواک برقی خریدید، پولتان را خوب خرج کرده‌اید.

8 دلیل می‌توان شمرد که خرید مسواک برقی را توجیه کند.

  1. دندان را سفید نگه می‌دارد

دندان‌ها را باید سفید نگه داشت. مسواک زدن مداوم با برس نرم مسواک برقی مورد آنالیز قرار گرفته است. نتیجه‌ی استفاده از مسواک برقی کاهش 21 درصدی پلاک را نشان می‌دهد. پلاک‌ها مواد بسیار چسبنده‌ای هستند که منجر به پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان‌ها می‌شوند. کاهش 21 درصدی پلاک‌ها موفقیت بزرگی است. این بدان معنی است که فقط استفاده از مسواک برقی حداقل 21 درصد هزینه‌های دندانپزشکی شما را کاهش می‌دهد.

  1. مسواک برقی برای لثه مفید است

مسواک‌های برقی نه تنها از لکه‌های دندان و پلاک جلوگیری می‌کنند، بلکه باعث می‌شوند خونریزی لثه به حداقل برسد و بافت لثه شما را محکم می‌کند. در این زمینه مسواک‌های برقی تا 11 درصد باعث کاهش مشکلات لثه شده‌اند. التهاب لثه به خصوص در سنین بالا عارضه پرخرجی است که می‌تواند منجر به از بین رفتن دندان‌ها شود. ولی استفاده از مسواک برقی می‌تواند از چنین عارضه خطرناکی پیشگیری کند.

  1. احساس بهتر با مسواک برقی

تفاوت لذت رانندگی با یک ماشین قدیمی را با یک خودرو مسابقه و لوکس در نظر بگیرید. نمی‌توانید بگویید که تفاوتی ندارند. احساس بهتر یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که ما به خاطرش هرکاری می‌کنیم. همه وسایل و انتخاب‌ها در زندگی به دلیل تمایل به احساسی بهتر، روند تکاملی و پیشرفته را طی می‌کنند. احساس بهتر یعنی کار درست‌تر، یعنی دستیابی به امکانات بهتر و حتی سرعت بیشتر. اگر برای رسیدن به مقصدی مشخص 3 ساعت طی می‌کردید، در حالی که باقی مردم آن را در نیم ساعت طی می‌کردند، چه احساسی داشتید؟! استفاده از مسواک برقی یعنی همگام شدن با جهان امروز!

  1. مسواک برقی کمک می‌کند طولانی‌تر مسواک بزنید

طبق اعلام انجمن دندانپزشکی آمریکا، شما باید دو دقیقه برای مسواک زدن وقت صرف کنید تا تمام آثار و باقیمانده غذا، چربی و قند را از بین دندان‌ها پاک کنید. شما هم مثل بسیاری دیگر در هنگام استفاده از مسواک معمولی احتمالاً به حداقل زمان هم نمی‌رسید. خبر خوب این است که افراد تمایل بیشتری برای استفاده از مسواک برقی دارند. شاید نشود دلیل مشخصی برای این احساس گفت اما تا حدودی به لذت‌بخش بودن و راحت‌تر بودن استفاده از مسواک برقی نسبت به مسواک معمولی برمی‌گردد. زمان بیشتر مسواک زدن، یعنی پاک کردن پلاک‌های بیشتر و بهداشت بهتر.

  1. نفس خوشبو

بوی بد دهان ناشی از ذرات باقیمانده غذا در فواصل بین‌دندانی است. باکتری‌ها به سرعت روی باقیمانده غذا تکثیر شده و باعث به وجود آمدن بوی بد می‌شوند. برس‌های مسواک برقی می‌توانند به قسمت‌هایی از دهان و فواصل بین‌دندانی برسند که مسواک‌های معمولی نمی‌توانند. بیرون کشیدن ذرات کوچک غذا مهم‌ترین کار برای داشتن دندان‌های سفید، کامل و همیشگی است.

  1. داشتن تایمر

مسواک‌های دستی تایمر ندارند و اغلب ما زمان 2 دقیقه کامل را برای مسواک زدن درست محاسبه نمی‌کنیم؛ اما مسواک برقی دارای تایمر است. تایمر، مسواک را به یک وسیله بدون نقص و مدرن تبدیل کرده است. به خصوص برای کودکان و معلولین، تایمر هم مفید و هم آموزنده است. در ضمن تایمر امکان مسواک زدن طولانی و بیش از حد را از کودکان می‌گیرد.

  1. ایجاد اشتیاق

مسواک ویبره‌دار و برقی بدون اغراق کاملاً در سطحی متفاوت از مسواک معمولی است. مسواک برقی شور و اشتیاقی با خود دارد که در مسواک معمولی وجود ندارد. مسواک برقی از جهت حسی که استفاده از آن دارد، شباهتی با مسواک معمولی ندارد و مقایسه آن‌ها شبیه تفاوت مدرنیته و گذشته است.

  1. قابلیت نصب برس‌های متفاوت

مسواک برقی این قابلیت را دارد که تعداد زیادی برس را انتخاب کرده و داشته باشید. می‌توانید از سه نوع برس سخت، متوسط و نرم یکی را بخرید و بسته به وضعیت تغذیه و مقدار جرم بین دندان‌ها از آن‌ها استفاده کنید.

میس و مستر برترین فروشگاه اینترنتی

تصور کنید بخواهید برای کاری مانند خرید شامپو اقدام کنید؟ احتمالاً خواهید گفت که به نزدیک‌ترین فروشگاه یا داروخانه رفته و محصول را خریداری می‌کنید.

تا همین‌جا چند مسئله می‌تواند به وجود آید. اولین و مهم‌ترین سؤال این است که آیا وقت آزاد، توانایی و امکان رفتن تا فروشگاه را دارید یا نه؟ برای بسیاری از سالمندان، معلولین یا نوجوانان و بانوان به دلایل مختلف، همیشه امکان رفتن تا یک فروشگاه مجهز، مهیا نیست. اگر بتوانید از خانه بیرون بیایید، چطور خودتان را تا فروشگاه یا داروخانه می‌رسانید؟ برای رسیدن به آن محل وسیله نقلیه عمومی فراهم است یا نه؟! ماشین شخصی و موتور نیز می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. گاهی بنزین کافی ندارید یا هوا کمی آلوده است و اصلاً خرید یک شامپو ارزش سوزاندن چند لیتر بنزین را دارد یا نه؟ شامپو چند روز است که تمام شده و موهای شما فقط به همان شامپو می‌سازد. خودتان را به اولین و دومین سوپرمارکت می‌رسانید ولی هیچ‌کدام آن شامپو را ندارند. ساعت تعطیلی داروخانه‌ها مشکل بعدی است. یکی از فروشگاه‌ها فقط مدل معمولی آن شامپو را و آن هم در قوطی بزرگ و مخصوص خانواده دارد. در میان شامپوهای دیگر شروع به جستجو می‌کنید ولی نوشته‌های برچسب محصولات ریز است و فرصت مطالعه و مقایسه آن‌ها را ندارید. فروشگاه شلوغ است و رفت و آمد باقی خریداران مزاحم ایستادن شماست. شاید در هنگام برداشتن یکی از شامپوها دستتان به قوطی‌های کمپوت بخورد و یک ردیف کامل از محصولات را به زمین می‌ریزید. حالا باید علاوه بر پیدا کردن شامپو، آنجا را مرتب کنید. همه این اتفاقات امکان‌پذیر هستند و معمولاً با آن‌ها روبرو می‌شویم. اخلاق فروشنده‌ها و کاسبین به هیچ وجه مثل گذشته و با آرامش نیست و هر کدام رفتاری خارج از عرف و قاعده دارند. همه‌ی این مشکلات شما را به سمت یک نوع خرید سوق می‌دهد: خرید اینترنتی!

خرید اینترنتی راه حل همه چیز نیست ولی وقتی نمی‌توانید سدهای مختلف را بشکنید، بهترین روش است. برای تمیز ماندن بدن و موهای سر خود بایستی از هر طریقی که شده خرید شامپو آن هم با برندی که می‌خواهید را انجام دهید. خرید اینترنتی همان راه موثر است. درست مثل اسنپ در زمانی که خودرو شخصی ندارید یا واتسآپ وقتی تلگرام ندارید. می‌شود چیزهای زیادی راجع به فوایدش گفت ولی در واقع همان راهی است که وقتی نمی‌توانید کمی قدم بزنید و با خانواده و دوستان مغازه‌ها را ببینید خدا را شکر می‌کنید که فروشگاه‌های اینترنتی هستند تا شامپویی بخرید. تا دیروز برای خریدن شامپو می‌شد از کنار دوستان و همسایه‌ها بگذرید و سلامی کنید که امروز به خاطر کرونا نمی‌شود. خرید اینترنتی چاره‌ی این روزهای ماست که شما آن‌قدر هم با این مجموعه‌ها غریبه نیستید. کارکنان این فروشگاه‌ها نیز همان دوستانتان هستند. خانواده‌ی فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی میس و مستر شما را دوست و خانواده خود می‌داند.