اگر شما هم از خرید ریمل میس و مستر زود به زود خسته شدین شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از عادت هایی که در زمان آرایش چشم داریم، صحیح نیستند و از همان ابتدا به اشتباه یاد گرفته ایم. این اشتباهات می توانند منجر به هدر رفتن لوازم آرایشی و کاستن از زیبایی ما شوند. در ادامه به بررسی این عادت های ساده اما نادرست می پردازیم.

یک بار فرو بردن فرچه درون ریمل کافی است.

زمانی که می خواهید از ریمل استفاده کنید نیازی نیست چندین بار ریمل را درون ظرف آن فرو ببرید. این کار باعث نمی شود که میزان بیشتری ریمل روی فرچه آن قرار گیرد بلکه فقط باعث ورود بیشتر هوا به داخل ریمل شده و در نهایت ریمل هایتان به سرعت خشک می شوند. پس دفعه بعدی که خواستید ریمل بزنید فقط فرچه را از داخل آن خارج کنید و روی مژه های خود بکشید.

لایه به لایه ریمل روی مژه ها بزنید.

چند بار زدن ریمل به مژه ها کمکی به تیره تر شدن، بلندتر و حجیم تر شدن آن ها نمی کند بلکه با این کار فقط ریمل خود را هدر می دهید. به جای آن یک بار ریمل بزنید، صبر کنید خشک شود و دوباره لایه دیگری از ریمل روی آن بزنید. بیشتر از 2 یا 3 لایه نیز نیازی نیست.

یک لایه ریمل برای مژه های پایین کافی است.

ریمل زدن به مژه های پایین باعث می شود هماهنگی مژه بالا و پایین شما بیشتر شود اما ریمل بیش از حد به مژه پایینی توجه افراد را به چین و چروک زیر چشم شما بیشتر می کند. بنابراین روی مژه های بالایی خود چند لایه ریمل بزنید و روی مژه های پایینی یک لایه ریمل کافی است.

از فرمژه قبل از ریمل زدن استفاده کنید.

برخی از فرمژه بعد از ریمل استفاده می کنند و حتی اجازه نمی دهند ریمل خشک شود. این کار فقط باعث می شود شما مجبور به ریمل زدن مژه شوید زیرا فرمژه بخشی از ریمل شما را از بین می برد. به علاوه فرمژه بعد از ریمل، مژه های شما را غیر طبیعی نشان می دهد و ممکن است به شکستن و ریختن آن ها هم منجر شود. پس قبل از ریمل زدن از آن استفاده کنید.

بیش از حد از خط چشم استفاده نکنید.

خط ضخیم یا سرتاسری دور چشم فقط چشمان شما را کوچک نشان می دهد بنابراین حتی الامکان سعی کنید فقط در قسمت بالایی چشم خود از خط چشم استفاده کنید اما در صورتی که به خط چشم پایین علاقه دارید، از رنگ های روشن استفاده کنید تا چشمان شما را درشت تر نشان دهد.

ترتیب استفاده از لوازم آرایشی را به درستی رعایت کنید.

استفاده از خط چشم و ریمل قبل از سایه چشم باعث می شود که یا نتوانید به خوبی سایه چشم خود را محو کنید یا نیاز به استفاده مجدد ریمل و خط چشم پیدا کنید. پس ابتدا سایه چشم خود را بزنید و به خوبی رنگ ها را با هم مخلوط کرده و محو نمایید سپس به سراغ کشیدن خط چشم و ریمل بروید. این کار آرایش چشم تان را زیباتر می کند.

پالت سایه چشم بهتر از سایه های تکی است.

سعی کنید در زمان خرید سایه چشم میس و مستر به سراغ پالت های سایه چشم بروید. شاید در نگاه اول قیمت بالاتری داشته باشند اما در نهایت شما چندین رنگ را در کنار هم دارید و می توانید از رنگ های مختلف برای تم های آرایشی متفاوت استفاده کنید.

سعی کنید پالت سایه ای با رنگ های روشن بخرید.

سایه روشن پشت پلک، چشمان شما را زیباتر نشان می دهد و باعث درشت تر نشان دادن آن ها می شود. سعی کنید از سایه های متفاوت با رنگ چشم خود بیشتر استفاده کنید و فراموش نکنید که سایه تیره چشمان شما را کوچک تر می کند. اگر می خواهید به نگاه خود عمق بدهید، رنگ روشن سایه را روی کل پلک، رنگ متوسط را روی پایین پلک و رنگ تیره سایه را روی گوشه خارجی چشم خود استفاده کنید.

فقط روی ابروها را بکشید.

برای پر رنگ تر کردن ابروها کافی است فقط روی ابروها را با مداد یا سایه ابرو بکشید. بیش از حد کلفت کردن ابروها باعث زیبایی بیشتر شما نمی شود فقط چهره شما را نا مرتب نشان می دهد و سن تان را بالا می برد.

در پایان

در این مطلب ما درباره نکاتی که در نهایت به هدر دادن پول و لوازم آرایشی شما منجر می شوند، صحبت کردیم. عادات اشتباه آرایشی بسیار بیش از این چند مورد هستند. بهتر است از همین امروز تلاش کنیم با تغییر عادت های خود علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، آرایش زیباتری داشته باشیم.

فروشگاه اینترنتی میس و میستر با داشتن انواع لوازم آرایشی در کنار شما است تا با بررسی محصولات مختلف، به راحتی نیازهای خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.