ترکیه می تواند تابستانهای بسیار گرم و زمستانهای بسیار سرد را تجربه کند که از ویژگی های مشترک برف است. بهار و پاییز ، به ترتیب از آوریل تا مه و از سپتامبر تا نوامبر ، زمان های مناسبی برای بازدید از استانبول و مناطق داخلی است که دما قابل تحمل تر و آسمان پاک است. موقعیت استانبول در کنار دریا به این معنی است که ممکن است در بعضی مواقع ، به ویژه در زمستان ، کاملاً باد باشد.

سواحل دریای اژه و مدیترانه هر دو از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان های معتدل و تابستان های گرم برخوردار هستند ، بنابراین استراحتگاه های ساحلی مارماریس و کوش آداسی مقصد محبوب در طول سال هستند. بیشترین میزان بارندگی در زمستان در امتداد ساحل اتفاق می افتد بنابراین ماه های تابستان گرم و خشک باقی می مانند و برای افزایش رنگ برنزه مناسب هستند. هنگامی که به ترکیه در شرق شرقی سفر می کنید ، با تابستانهای بسیار گرم و خشک که به بالاترین درجه 40 درجه سانتیگراد و زمستانهای سرد و همراه با بارش برف شدید منتهی می شود ، وضعیت آب و هوایی بارزتر می شود. بهار ، پاییز و ماه های شانه تابستان بهترین زمان برای بازدید از منطقه هستند که درجه حرارت معتدل و مطبوع است و تمایل به نسبتاً خشک ماندن دارد.

 

برای کمک به برنامه ریزی سفر خود به ترکیه ، در اینجا مروری بر جشنواره ها و رویدادهایی است که طی سال آینده برگزار می شود:

 

2020:
3 تا 14 آوریل - جشنواره فیلم استانبول (استانبول)
23 آوریل - حاکمیت ملی و روز کودک (در سراسر کشور)
25 آوریل - روز ANZAC (گالیپولی)
24 آوریل - 23 مه - ماه رمضان (در سراسر کشور)
ژوئن TBC - جشنواره موسیقی استانبول (استانبول)
29 ژوئن - جشنواره جاز استانبول (استانبول)
Dates TBC - جشنواره فرهنگ و هنر ساید (ساید)
Dates TBC - مسابقه بین المللی موسیقی رقص و موسیقی محلی آنتالیا (آنتالیا)
Dates TBC - جشنواره بین المللی شن آنتالیا (آنتالیا)
29 اکتبر - روز جمهوری (در سراسر کشور)
قبل از برنامه ریزی برای سفر به جشنواره ، لطفا تاریخ جشنواره را در وب سایت جشنواره یا با یک دفتر اطلاع رسانی گردشگر محلی بررسی کنید زیرا تاریخ ممکن است تغییر کند.

همچنین تعدادی از تعطیلات ملی در ترکیه وجود دارد و در این تاریخ ها بسیاری از مشاغل و برخی از سایت های گردشگری برای روز تعطیل می شوند ، بنابراین بر اساس این برنامه بازدید خود را برنامه ریزی کنید

 

بهار

بهار (مارس تا اواسط ژوئن) بسیار مناسب است زیرا هوا در سراسر کشور معتدل است و روزها طولانی است. (ماه آوریل می تواند بارانی باشد) این فصل برای استانبول و کاپادوکیا است ، بسیاری از هتل های بوتیک کاملاً رزرو شده اند و قیمتها در بالاترین حد خود هستند. با این حال ، این هتل برای استراحتگاه های ساحلی دریای اژه و مدیترانه خارج از فصل است.

 

فصل پاییز

پاییز (اواسط سپتامبر تا اکتبر) دومین بار با آب و هوای معتدل معتدل است ، اما روزها کوتاه تر است و ممکن است باران دیگر در ماه اکتبر آغاز شود. این فصل نیز برای استانبول و کاپادوکیا فصل اوج است و بسیاری از هتل های بوتیک با بالاترین قیمت رزرو شده اند. در تفرجگاه های ساحلی ، آب هنوز گرم است ، جمعیت کم و قیمت ها پایین تر است.

 

تابستان

تابستان (اواسط ماه ژوئن تا اواسط سپتامبر) در پنج منطقه از هفت منطقه آب و هوایی مشخص ترکیه گرم است ، اگرچه معمولاً شبها بدون باران و در داخل کشور خنک است. استراحتگاه های ساحلی شلوغ هستند و قیمت ها در اوج هستند ، اما شهرها کمتر شلوغ هستند - استانبول یک معامله است ، با جمعیت کمتری و خطوط کوتاه تر برای ورود به مکان های دیدنی. کاپادوکیا نیز ارزان تر و راحت تر است.

 

زمستان

زمستان (نوامبر ، تا فوریه) ممکن است سرد و بارانی باشد ، روزهایی گاه به گاه سرد اما آفتابی داشته باشد ، در همه جا به جز جنوب شرقی که معتدل باقی بماند ، اما قیمت پایین تر و گردشگران کمتری جبران می کنند. من اغلب در ماه های مارس و نوامبر به ترکیه سفر می کنم تا از قیمت پایین تر ، دسترسی بهتر اتاق های هتل و جمعیت کمتری بهره مند شوم.

 

https://www.elcidtour.com/best-time-to-visit-turkey/

https://www.elcidtour.com/es/mejor-epoca-para-visitar-turquia/

https://www.elcidtour.com/medical-tourism-in-turkey/