امروزه در سرتاسر جهان برندهای مختلف گوشی وجود دارد که هر یک ویژگی های خاص خودش را دارد و با قیمتی متفاوت وارد بازار می‌شود؛ اما در این میان برند گوشی شیائومی با برندهای دیگر تفاوت هایی دارد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که زیبایی ساخت بدنه، قدرت باطری خوب، رابط کاربری آسان و ... توانسته توجه تان را به خود جلب کند ولی مطمئن نیستید که آیا گوشی شیائومی گزینه مناسبی برای خرید است یا خیر، در ادامه با ما باشید تا با مشخصات دیگر این گوشی آشنا شوید.

Xiaomi از گوشی های فوق العاده ای است که شرکت آن بیشتر کار خود را در چین و هند انجام می‌دهد اما به تدریج به بازارهای غربی نیز گسترش پیدا کرد. این روزها، این برند، تبدیل به رقیبی سرسخت برای برند هوآوی میان خریداران و کاربران تلفن همراه شده‌است. اما آیا صرف قیمت پایین این برند چینی، دلیل محبوبیت آن میان کاربران شده‌است؟ دلایل کاربران و کارشناسان برای خرید گوشی‌های این برند چیست؟

گوشی شیائومی

علت های معروف شدن شیائومی

از ویژگی های خوب گوشی شیائومی می‌توان به، پایین بودن قیمت آن نسبت به سخت افزار و نرم افزاری که دارد، اشاره کرد. امکاناتی که در گوشی شیائومی پیدا می‌شود همراه با قیمت 300 الی 400 دلاری را می‌‌تواند در برندهای دیگر و اما با قیمتی حدود دو برابر دید. بنابراین برخی ترجیح می‌‌دهند به جای صرف هزینه دو برابر حتی بیشتر، با هزینه ای کمتر همان امکانات را داشته باشند. این یکی از دلایلی است که توانسته کاربران را به خود جلب کند.

علل ها پایین بودن قیمت گوشی شیائومی

برخلاف بسیاری از محصولاتی که در بازار عرضه می‌شود، جالب است که این برند، بدون هیچ واسطه ای با داشتن فروشندگان آنلاین در سرتاسر جهان توانسته محصولات خود را به فروش برساند. در واقع بین تولید گوشی شیائومی و رساندن آن به مشتری دیگر واسطه ای وجود ندارد که بتواند قیمت آن را افزایش دهد. دلیل دیگر پایین بودن قیمت این گوشی؛ این برند توانسته تا الان بدون هیچ نوع تبلیغات تلویزیونی و رسانه ای، محصولات را به فروش برساند. این برند فقط با فعال بودن تبلیغات در شبکه های اجتماعی توانسته محصولات خود را به دیگران معرفی کند که این خود موجب کاهش هزینه محصولات شیائومی می‌شود.

فناوری‌های پیشرفته گوشی شیائومی

شیائومی همیشه سعی می‌کند مدل های ساخته شده خود را همراه با ارائه تکنولوژی های جذاب در اختیار کاربران خود قرار دهد که همین تکنولوژی ها در برندهای دیگر همراه با قیمت بالاتری می‌باشد؛ به عنوان مثال استفاده از تکنولوژی شارژ سریع کوالکوم، پردازنده های فوق العاده سریع، صفحه نمایشگر AMOLED، حسگر اثر انگشت، دوربین های حرفه ای و...

باطری قدرتمند گوشی شیائومی

برخلاف برخی از برندها که باتری گوشی زود خالی می‌شود، گوشی شیائومی می‌تواند به طور شگفت آوری، ذخیره انرژی داشته باشد. این برند علاوه بر اینکه می‌توانند با سرعت باطری را پر کنند و موجب شگفتی شما شود، می‌تواند تا ساعت ها، انرژی را در خود حفظ کند که این یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است.

گرافیک چشمگیر گوشی شیائومی

گوشی شیائومی دارای صفحه نمایش خیره کننده ای است که با فناوری AMOLED ساخته شده است و در آن از رنگ های فوق العاده و خیره کننده ای به کار رفته است که این خود موجب جلب نظر بسیاری از کاربران شده است. از دیگر نقاط قوت این برند، داشتن رابط کاربری بسیار پرطرفدار MIUI که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم دارد. البته این را فراموش نکنید که گارانتی این برند با روت کردن، از بین نخواهد رفت.

دارای دوربین با کیفیت

شیائومی علاوه بر اینکه سخت افزار خوبی دارد، دارای دوربین فوق العاده ای نیز می‌باشد که توانسته با برندهای دیگر که ادعای برتری می‌کنند رقابت داشته باشد. .شیامی دارای دوربینی با کیفیت  1080p  می‌باشد . مدل MI 5 این گوشی، لنزی با قابلیت  4K ، لرزش گیر 4 جهته و همراه با سنسور CMOS SONY می‌باشد. این گوشی با این قابلیت عالی توانسته با گوشی IPHONE 6S که قیمت خیلی بالاتری دارد رقابت داشته باشد و حتی برتر از آن عمل کند.

رابط کاربری زیبا و راحت گوشی شیائومی با MIUI

MIUI به دلیل اینکه طرفداران زیادی پیدا کرد در گوشی های دیگر هم به کار برده شد که ویژگی های جلب و فراوانی دارد. سالی که گوشی شیائومی ساخته شد، یعنی در سال 2010، یک نسخه از اندروید را به صورت شخصی ساخت که این نسخه در سال 2011 یعنی بعد از اینکه ساخت سخت افزار شیائومی به اتمام رسید روی آن نصب شد.

ویژگی هایی که موجب محبوبیت MIUI شد؛

آنتی ویروس؛

دارای 3 آنتی ویروس فعال که قابلیت آپدیت شدن هم دارند و هر یک ویژگی های به خصوص خود را دارند.

دارای سرعت بالای رابط کاربری؛ کاربر می یو آی با سرعت بالا می‌تواند به راحتی بین بخش های مختلف و برنامه ها حرکت کند.

 امنیت بالا؛

می یو آی دارای امنیت بالایی است به طوری برای وارد شدن به هر بخش می‌توان کد امنیتی برای آن قسمت تعریف کرد..

آپدیت شدن؛

می یو آی هر چند مدت یکبار برای این سیستم به روز رسانی می‌فرستد تا در صورت وجود هر ایراد و باگی، بتواند آن را برطرف کند.

انعطاف پذیری بالا؛

می یو آی با انعطاف بالای خود توانسته نظر بسیاری از کاربران خود را  به گوشی شیائومی جلب کند مانند؛ ایجاد تغییرات در بوت انیمیشن و...

برای مشاهده مدل های گوشی شیائومی و قیمت کلیک کنید.