ورود پرقدرت شیائومی به بازار تولید لوازم خانگی و کالاهای صوتی تصویری گذشته از آنکه یک رویداد تجاری و اقتصادی محسوب می شود از جنبه های مختلفی قابل ارزیابی و بررسی است. وقتی که تلویزیون شیائومی در حضور بزرگانی همچون سامسونگ و ال جی کانال همه را به هم می زند و تصویری شفاف و واضح از خود در مقابل دیدگان تماشاگران به نمایش می گذارد، وقتی که با مطالعه و بررسی اخبار کمپانی شیائومی از به کارگیری پنل های سامسونگ در تلویزیون شیائومی مطلع می شویم و خلاصه وقتی که هر کجا سر می گردانیم رد پای شیائومی را می‌بینیم به قدرتمندی این مجموعه موفق پی می بریم.

اما گذشته از همه اینها این کمپانی نوپا، با یک شگرد و استراتژی بسیار حساب شده که همان استفاده از پنل های سامسونگ در تلوزیون‌ های ساخت شیائومی است توانست کار بسیار سختی را به سادگی انجام دهد.

 

 این یک کار سخت و یک موفقیت بزرگ در عرصه رقابت با امپراتوری های بزرگ لوازم خانگی در سطح دنیا است. حضور شیائومی در جمع تولیدکنندگان لوازم خانگی دنیا چندان هم بی شباهت به افسانه‌های چینی و کره ای که به لطف تکرارهای پی در پی تلویزیون خودمان،برای مردم  بسیار آشنا هستند  و مردم با آنها آشنایی های بسیار زیادی پیدا کرده اند نیست جومونگ، تسو و دیگر شخصیت‌های این افسانه ها برای مردم ایران کاملا آشناست و کاربران بخوبی امپراتوری های بزرگی نظیر افسانه جنگجویان کوهستان یا امپراطور بادها را می شناسند و این داستان ها برایشان جذابیت دارد.

از آنجایی که سیاستگذاری های بنگ گود همواره در راستای جلب رضایت مشتریان و توجه به علایق کاربران بوده است در این نوشتار از مجموعه مقالات بنگ گود قصد داریم روایتی داستان گونه از این ماجرا‌، یعنی موفقیت های کمپانی شیائومی را برای شما مخاطبان گرامی در رشته تحریر در آوریم پس این شما و این داستان امپراتوری شیائومی.

 

کار سختی در پیش رو داشت شیائومی؛ که یک قبیله کوچک در بین سایر قبایل بیشمار چین بحساب می آمد.  قبایلی که هر کدام با دیگری مبارزه داشتند و برای دست یابی به امپراتوری با یکدیگر رقابت می‌کردند. البته سودای امپراطوری چیزی نبود که فقط در سر ژنرال های شیائومی باشد. خیلی های دیگر این اندیشه را در سر داشتند اما بر کسی پوشیده نیست که خواستن همیشه توانستن نیست.  در واقع دوست داشتن همیشه توانستن نیست!

شیائومی توانست خواسته‌های خود را به واقعیت بدل کند. آنهم با بهره گیری از هوش و ذکاوت بالایی که ژنرال های با ذکاوت و آینده نگر شیائومی داشتند.

وقتی که پاور بانک ها و ترازو یا بلوتوث های ساده و هدست های معمولی اما با کیفیت شیائومی آهسته آهسته به بازار تجارت گسیل می شدند هیچ کس فکر نمی‌کرد که روزی ارتش قدرتمند شیائومی متشکل از صدها و هزاران سرباز و زره پوش به نیروی توانمند امپراتوری آنها بدل شوند و مثل مور و ملخ از چین تا هند و ایران و ترکیه تا شمال آفریقا را تسخیر کنند و امپراطوری بزرگ شیائومی را تشکیل دهند.

بنظر می رسد پاور بانک، هدست، ترازو ساعت وهمین محصولات ساده خط شکنان فاز اول امپراطوری شیائومی بودند که در مراحل بعد با عرضه گوشی های تلفن همراه هوشمند به پیروزی رسیدند.

 شیائومی و ژنرالهای با کفایت آن در ابتدای کار خیلی جدی گرفته نشدند چون آنها برای امپراتور شدن مسیر سخت و دشواری را در پیش رو داشتند. البته این مسئله بی دلیل نبود آنها هنوز یک ارتش کامل نبودند و سوار نظامی آن چنان در اختیار نداشتند. ژنرال ها به فکر افتادند؛ سودای داشتن تلویزیون شیائومی را بر آن داشت تا با همین اقلام ساده و البته گوشی های هوشمند خوب نظر مردم را به خود جلب کنند و حمایت آنها را بدست بیاورند تا خریده شوند.

شاید حماسه‌ای که چریک های هوشمند شیائومی خلق کردند برای آنها هزینه های زیادی در بر داشت؛ کسی چه می داند و من حتم دارم  که دیگر رقبای شیائومی وقتی که کیفیت را در این چریک های هوشمند می دیدند از استراتژی ژنرال های شیائومی انتقاد می‌کردند چون آن ها نمی دانستند شیائومی قرار است در ادامه چه برگه ای رو کند و ماجرا به کدام سمت و سو کشیده می شود پس از پیشروی هایی که شیائومی در عرصه گوشی های هوشمند انجام داد موفقیت هایی که به دست آورد در بین مردم به خوبی شناخته شد اما هنوز هم آنها سوارنظام نداشتند پس کسی شیائومی را یک امپراطوری بزرگ محسوب نمی کرد تا اینکه روز موعود فرا رسید و ژنرال ها آماده جنگ با یکی از بزرگترین قدرت های مدعی امپراطوری یعنی سامسونگ شدند این نبرد با آنکه یک کارزار جدی به حساب می آمد اما ظاهری راز گونه نداشت در واقع تکنیک جنگی شیائومی با جنگ رو در رو انجام نشد آنها با استفاده از پنل های سامسونگ عملاً این قدرت بزرگ را از گردونه رقابت برای امپراتوری لوازم خانگی کنار زدند شاید اگر بخواهیم نگاهی داستان‌گونه به موضوع داشته باشیم باید اینگونه ترسیم کنیم که شیائومی پذیرفت که پرچم سامسونگ در کنار بیرق های آنها باشد و پذیرفتند که تحت تابعیت سامسونگ ها در بیایند اما خودمختار و مستقل این مسئله برای آبی های مغرور از قدرت خیلی گران تمام شد چیزی که آنها روز به روز در تنگنای بیشترین قرار می دهد چراکه امروزه شیائومی a۱ رقیب قدرتمند است که بر روی مستعمره های سامسونگ دست گذاشته و همه ی آنها را تصاحب کرده تا بخش زیادی از سودی که می بایست به سامسونگ می رسید شیائومی برسد سوار نظام شیائومی تشکیل شد با پنل های سامسونگ و تلویزیون شیائومی به بازار عرضه شد تا شیائومی یک محصول با کیفیت به نام تلویزیون شیائومی به بازارها عرضه کنند محصولی با کیفیت و قیمت بسیار خوب که در مقایسه با نمونه‌های مشابه کاملاً برتری دارد درست چیزی که مردم می خواستند محصول با کیفیت و قیمت به صرفه ماه ها و سالها گذشت و شیائومی همچنان به تولید تلویزیون پرداخت انشای مختلف ماژول های متنوع و در این میان پشتیبانی های مثال زدنی شیائومی از محصولات قدیمی خود باعث شد تا رضایت مردم از این امپراتوری بزرگ روز به روز بیشتر و بیشتر شود پنل های سامسونگ همچنان در اختیار شیائومی بود و آنها بدون اینکه هزینه ای بابت تکنولوژی و فناوری این سوار نظام بسیار مهم پرداخت کنند از مزایای آن بهره مند بودند البته همانگونه که گفتم کلیپ های شیائومی یعنی گوشی های هوشمند نیز در این سه بزرگ نقش تعیین‌کننده‌ای داشتند حتی هدست های شیائومی که سرباز های کوچکی در این انقلاب بزرگ تجاری محسوب می شوند را می توان از فاتحان آنچه که تلویزیون شیائومی برای این کمپانی به ارمغان آورد محسوب کرد

در یک تحلیل ساده در می یابیم که ژنرال های شیائومی با پذیرفتن تابعیت سامسونگ یعنی استفاده از پنل آنها در محصولات خود عملاً با نیروی سامسونگ به جنگ سامسونگ رفتند و در عین حال توانستند با اجرایی هم گلاویز شوند و یکی پس از دیگری اهداف خود را در این نبرد تجاری به دست بیاورند شاید امروز که این نوشتار را می خوانید شاهزاده های ولخرج سامسونگ فهمیده باشند که پولی که از بابت پنل های خود از شیائومی گرفتند چه ضرر بزرگی برایشان در پی داشته است اما واقعیت این است که آن ها هر قدر هم پشیمان باشند دیگر جبران اشتباه مرگبار شان را نخواهد کرد چرا که اگر پنل های خود را از سوار نظام شیائومی بیرون بکشند شیائومی آنقدر قدرتمند است که برای خود پنل داشته باشد و خط تولید تلویزیون شیائومی همچنان در بازارها فعال باقی بماند .

بله دوستان عزیز کمپانی بزرگ شیائومی حضور ای حماسه گونه در عرصه تولید لوازم خانگی و صوتی تصویری دنیا داشت که این نوشتار هر چند به زبانی داستانی مطرح شد اما برگرفته از واقعیت هایی است که در عرصه تجارت کمپانی شیائومی با هوشمندی هرچه تمام تر اجرا کرد تلویزیون شیائومی امروز در بین مردم کاملا محبوب و شناخته شده است صدها و هزاران دستگاه تلویزیون مارک شیائومی در خانه ها و تالارهای مردم از ایران تا ترکیه هند و دیگر کشورها وجود دارد شیائومی را طوری بلامنازع و قدرتمند عرصه تولید لوازم خانگی و صوتی تصویری در دنیا به حساب می آید .

بنگ گود به عنوان یکی از سایت های فروش لوازم صوتی تصویری که خرید از چین را برای شما کاربران ایرانی بسیار آسان کرده است محصولات شیائومی را در انبارهای خود موجود دارد و شما می توانید هر مدل از تلویزیون های این کمپانی را از طریق سایت بنگ گود سفارش دهید البته محصولات ما محدود به تلویزیون نیست بنگ گود یک سایت برای فروش همه آنچه که شما نیاز دارید این است که محصولاتی که در ایران وجود دارد و چه محصولاتی که در هر کجای دنیا توسط هر کمپانی تولید و عرضه می‌شود را برایتان تهیه و در اختیارتان قرار می دهد.

منبع : سایت بنگ گود  https://banggood.ir