ما قصد داریم در این مقاله به معرفی ماینر بیت کوین بپردازیم و اطلاعات کاملا جامع ای در خصوص آن به شما عزیزان ارائه دهیم تا بتوانید با دیدی باز و نگاهی ویژه به این مسئله توجه کنید و اقدامات لازمه را نیز انجام دهید اما وقت را بیش از این هدر نمی دهیم و به سراغ معرفی بیت کوین خواهیم رفت، همچنین توجه داشته باشید که شما در این مقاله به تسلط کامل در مفهوم ماینر بنگ گود، ماینینگ و... نیز دست یابی پیدا خواهید کرد.

 

بیت کوین چیست؟

شاید نام بیت کوین را بار ها شنیده باشید و این موضوع ذهن شما را به خود مشغول ساخته است که ماینر بیت کوین چیست و چرا امروزه زبانزد عام و خاص گردید است؟ باید بدانید که بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که به کمک آن می توان انواع تجارات اینترنتی را انجام داد اما آن چیزی که باعث ایجاد تمایز میان بیت کوین می شود به غیر متمرکز بودن آن بر می گردد. غیر متمرکز بودن بیت کوین یعنی هیچ فردی نمی تواند مالک آن باشد و یا کنترل آن را به دست بگیرد حتی نهاد های بزرگی همانند بانک، موسسات و... نیز نمی توانند بر روی آن کنترل داشته باشند و تنها کنترل آن به دست تمام کاربران آن صورت خواهد گرفت. این نکته را در نظر داشته باشید که بیت کوین شکل فیزیکی ای ندارد و تنها به کمک دیجیتالی منتقل می شود به طوری که می توان از آن همانند سایر پول های رایج کشور برای خرید انواع کالاهای مصرفی و غیر مصرفی، انتقال پول و سرمایهف خرید طلا برای سرمایه گذاری و... استفاده نمود که آن را به کمک واحد اختصاری BTC می سنجند، تا به این جای کار به خوبی دریافتیم که:

1-      بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که تنها به صورت الکترونیکی مبادله می شود و هیچ فرم و یا شکل خاصی ندارد.

2-      هیچ نهادی و هیچ فردی بر روی بیت کوین تمرکز ندارد و نمی تواند آن را کنترل نماید بلکه کنترل آن تنها توسط کاربرانش صورت می گیرد.

ماینر بیت کوین بنگ گود

تفاوت عمده و موثر بیت کوین در مقایسه با سایر  پول های رایج در چیست؟

استفاده از ماینر بیت کوین به دلیل شرایط بسیار مطلوبی که دارد همواره مورد توجه سایر افراد قرار گرفته است، مشخصه های بسیار مطلوب بیت کوین می تواند به تنهایی ارزش آن را در مقایسه با سایر پول های رایج برا انجام معاملات افزایش دهد، این تفاوت ها عبارتند از:

 

1-      تمرکز زدایی و غیرمتمرکز بودن بیت کوین

همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره نمودیم، یک مشخصه اصلی استفاده از بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن است که در این صورت هیچ نهاد و موسسه ای نمی تواند آن را کنترل نماید و تنها این کاربران بیت کوین هستند که می تواند بر روی ارز خود تمرکز و کنترل داشته باشند.

 

2-      محدودیت واحد های ارائه شده بیت کوین

برخلاف سایر پول های رایج کشور همانند دلار، ریال، یورو ... که توسط دولت و به واحد های نامحدودی چاپ و تولید می گردند بیت کوین از این قاعده پیروی نمی کند و تعداد واحد های آن بسیار محدود است و تعداد آن ها فقط به ۲۱ میلیون واحد خواهد رسید که از این واحد، تعداد بیش از 17 میلیون آن استخراج گردیده است اما ممکن است سوالی در ذهن شما خطور کرده باشد که استخراج بیت کوین توسط چه کسانی و یا چه دستگاه هایی صورت می گیرد؟

ماینر کیست و ماینینگ چیست؟

همان طور که اشاره کردیم بیش از 17 میلیون بیت کوین تا به امروز استخراج شده است اما چگونه؟ واحد های بیت کوین توسط سازمان های خاصی تولید و یا تهیه نمی شوند اما افرادی وجود دارند که با استفاده از دستگاه های مجهز و تکنولوژی های پیشرفته به حفظ امنیت شبکه بیت کوین کمک می کنند و در طی این فرایند بیت کوین برای آن ها به عنوان پاداش تلقی می شود، به این افراد که در واقع قصد دارند به استخراج بیت کوین بپردازند، ماینر گفته می شود و این پروسه بسیار پر زحمت را ماینینگ می نامند.

دستگاه ماینر

 

خرید دستگاه ماینر:

خوشبختانه تا به این لحظه به خوبی با مفهوم بیت کوین چیست آشنا شده اید و دانستید که برای استخراج آن از دستگاه های بسیار ویژه ای استفاده می شود، برای تهیه و خرید دستگاه ماینر بنگ گود نیز باید شما عزیزان به نکات بسیار ریز و کلیشه ای بسنده کنید که این موارد را در دیگر مقالات به شما عزیزان به طور کامل ارائه خواهیم داد.